Zakelijke evenementen


Ruime, moderne zalen, parkeren direct onder het gebouw, op loopafstand van Amsterdam CS en een weergaloos uitzicht: Muziekgebouw aan ’t IJ heeft het allemaal in huis.


Wilt u aanvullende informatie, een offerte op maat of een oriënterend gesprek met rondleiding? Aarzel niet en bel of mail ons. Wij helpen u graag verder!

• T 020 788 2023
• verhuur@muziekgebouw.nl
 

 

Naast onze twee moderne muziekzalen – de Grote Zaal en de Kleine Zaal – beschikken we over acht verschillende ruimten voor evenementen. Van Foyerdecks met prachtig uitzicht, tot studio’s die kunnen dienen als vergaderzaal. En drijvende breakoutzalen waaraan u een rondvaart kunt koppelen.

> Bekijk de factsheet (met o.a. vloeroppervlakte en capaciteit) van onze zalen (pdf, 400 kb)
> Klik op de foto's om te vergroten

GROTE ZAAL

De LED-verlichting in de wanden en de vloer met beweegbare delen zijn flexibel en aan te passen aan uw wensen, mét of zonder stoelen of in elke gewenste opstelling en de LED wand in elke gewenste kleur of kleuren.

KLEINE ZAAL

De Kleine Zaal is geschikt voor bijeenkomsten tot 120 personen. Door het wegschuiven van de glazen pui, is het naastgelegen 3e Foyerdeck te betrekken bij de zaal. Hierdoor kunt u dineren, borrelen en vergaderen op één niveau met grandioos uitzicht over het IJ. Ook voor lezingen, workshops, recepties en presentaties is deze zaal zeer geschikt.

FOYERDECK 1, 2 EN 3

Met uitzicht over het IJ bieden onze Foyerdecks een altijd wisselende, inspirerende omgeving. De foyerdecks zijn zeer geschikt voor recepties, diners, borrels of brainstormsessies. Zowel Foyerdeck 1 als 3 beschikken over een eigen bar.

ENTREEHAL

De glazen wanden in de Entreehal die doorlopen tot aan het metershoge plafond, zorgen voor een bijzonder welkom. Hier bevindt zich de garderobe en ingang tot de Grote Zaal. Aan de hal ligt een terras, dat deels beschikbaar is voor verhuur van evenementen. De Entreehal is zeer geschikt voor een staande receptie of feest. Als het mooi weer openen we de deuren en staat u op het terras aan het water.

ATRIUM

Vanaf de loopbrug komt u terecht in het Atrium: een lichte, hoge ruimte met veranda’s aan beide zijden. Een mooie ruimte voor een exposities of beurs. De aangrenzende ontvangstruimte biedt ruimte voor een intieme vergadering tot 10 personen. Ook de Atriumzaal bevindt zich hier.

ATRIUMZAAL & ATRIUMKAMER

In het Atrium bevinden zich de Atriumzaal en Atriumkamer. De Atriumzaal is een zaal voor 120 personen in theateropstelling. Aan weerszijden van deze zaal bevinden zich vier kleine breakout ruimtes voor circa 18 personen. Samen met de tegenovergelegen Atriumkamer waar ook ongeveer 20 mensen in kunnen vergaderen een uitstekende locatie voor kleinere congressen. Bij mooi weer kunt u lunchen of borrelen op het Atriumterras aan het water. De Atriumzalen zijn ook goed te combineren met het Bimhuis of met stands in het Atrium.

STUDIO'S

Op de begane grond, achter de Grote Zaal, bevinden zich drie studioruimten te gebruiken als workshopruimte of break-out room. Studio 1 beschikt over daglicht, Studio 2 en 3 niet.

> alle foto's in één pdf (4,7 Mb)
> naar boven

• Techniek
• Tarieven
• Catering
• Bereikbaarheid

TECHNIEK
Wij kunnen de volledige technische begeleiding van uw evenement op ons nemen. Voor specialistische wensen hebben wij goede relaties met verschillende leveranciers. Maar u kunt als u dat wilt ook met uw eigen technische partner werken. Er is wel altijd een aantal technici van Muziekgebouw aan ’t IJ noodzakelijk om de vaste installaties te bedienen en ter begeleiding van uw technisch team.

TARIEVEN
Al onze offertes zijn maatwerk omdat geen enkel evenement hetzelfde is. Mocht u een reële inschatting van de kosten voor uw evenement willen, neem dan contact met ons op. Wij maken graag een offerte voor u!

Prijsindicaties
Grote Zaal: lezing, presentatie of congres
Zaalhuur: € 13.600
Technische kosten/overig personeel: € 5000
Totaal: circa € 18.000 - € 20.000

Kleine Zaal of Atriumzaal: lezing, presentatie of congres
Zaalhuur € 1600
Technische kosten/overig personeel: € 750 - € 1500
Totaal: circa € 2.500 - € 3000

NB: dit zijn indicaties voor een dagprogramma. Een middag/ochtendprogramma, avond- of meerdaags evenement heeft een andere prijsstelling.

CATERING
Wij werken al lange tijd samen met Verhaaf Catering.

BEREIKBAARHEID
Muziekgebouw aan ’t IJ is zeer centraal gelegen en goed bereikbaar op alle mogelijke manieren:

Auto
parkeren
De Piet Heingarage (Piet Heinkade 1, Amsterdam) is direct onder ons gebouw gelegen en biedt direct intern toegang tot ons gebouw. De garage heeft 550 plaatsen en is eigendom van de Gemeente Amsterdam. Er kan niet gereserveerd worden, u kunt wel uitrijkaarten op naam van uw evenement of bedrijf via ons bestellen. Het tarief is dan € 2,00 per uur in plaats van € 4,30 per uur. Niet gebruikte kaarten sturen wij voor u terug, hiervoor betaalt u € 2,00 per kaart.

route 
Vanaf de Oostelijke ringweg A10, afslag S114 richting Centrum, via de Piet Hein tunnel. Vanuit Haarlem, volg de S102. Informatie over parkeren in de Piet Hein Parkeergarage onder Muziekgebouw aan 't IJ, klik Piet Hein Parkeergarage.

Openbaar vervoer

Tram 26, halte Muziekgebouw.

Te voet
10-15 minuten lopen vanaf Amsterdam CS. U verlaat het station via uitgang Noord (richting het IJ). Buiten rechtsaf de waterkant volgen, maar wel de brug over, de grote weg omhoog. In de verte links ziet u het Muziekgebouw liggen. Er is een voetgangersbrug naar het gebouw.

Fiets

In de Piet Hein Parkeergarage is een gratis fietsenstalling. U kunt hier ook fietsen huren.

Boot

U kunt uw gasten afzetten of met de boot ophalen in de Zouthaven, het water onder de voetgangersbrug. Hier mag u niet liggen maar wel gasten op- en af laten stappen.

Tuk tuk
In de garage onder ons gebouw kunt u tuk tuks huren. Voor meer informatie: www.tuktuksightseeing.eu

Meer routeinformatie
routebeschrijving downloaden (pdf, 115k)
> actuele verkeersinformatie voor Amsterdam
> routeplanner routenet 
> routeplanner anwb



Ons team professionals heeft alles in huis om uw evenement tot een succes te maken. Onze speerpunten: snelle en goede service en het meedenken met onze klanten. Neem contact op met een van hen via T 020 788 2023 of verhuur@muziekgebouw.nl.
 

 

Mechteld Molenaar
Mechteld Molenaar: ”Vanaf de start in 2005 hebben hier de meest uiteenlopende evenementen plaatsgevonden: van Kinderboekenbal tot Aandeelhoudersvergadering en van Truckersevent tot het Kroningsdiner. Met alle ervaringen die we in de afgelopen jaren hebben opgedaan kunnen we inmiddels zeggen dat in het Muziekgebouw bijna alles kan. In ieder geval doen we daar altijd ons uiterste best voor!”

 

 

 


  


Hester Jellema
“Onze ambitie is: topkwaliteit bieden op alle fronten. Dus ik ben pas tevreden als alles tot op het laatste detail perfect is. Wij willen dat klanten hier direct het vertrouwen hebben dat hun evenement in goede handen is. Ontzorgen, meedenken, flexibel zijn en kwaliteit bieden op elk vlak: dat is waar ik voor wil staan. “

 

 

 

 

 

 

  

 

Hans Maartje Rupert
“Een evenement is de perfecte manier om in direct contact te staan met je klant of doelgroep. Het wordt niet voor niets ‘live communicatie’ genoemd. Een evenement is een unieke gebeurtenis: mensen komen samen, hebben contact met elkaar en beleven samen iets. Daar kan niets tegenop: geen social media, Twitter of nieuwsbrief. Ik ben dol op de dynamiek van mijn werk: alles regelen, het onmogelijke voor elkaar krijgen, zorgen dat de klant krijg wat hij of zij wil en het evenement samen tot een succes maken. Of zoals wij altijd zeggen: het wordt pas leuk als het moeilijk wordt.

 

 

 



 

Onze partners

 

Virtuele tour


Ombouw Grote Zaal

Wij gebruiken cookies

Onze website maakt gebruik van cookies

Meer informatie

X