Account aanmaken en inloggen

Het lukt me niet om in te loggen, wat nu?

Controleer of u het juiste emailadres en wachtwoord heeft ingevuld. Wachtwoord vergeten? Vraag het opnieuw op. Lukt ook dat niet, neem dan a.u.b. contact op met de kassa

Ik krijg geen bevestigingscode toegestuurd, wat nu?

Mogelijk heeft u een spamfilter en is de mail daarin terecht gekomen. Is dit niet het geval, neem dan a.u.b. contact op met de kassa

Problemen met online kaarten bestellen

Ik krijg een foutmelding tijdens mijn bestelling

Krijgt u bijvoorbeeld de tekst: ‘Er is een fout opgetreden tijdens het bestelproces, gelieve contact op te nemen met de kassa’. Mogelijk bent u te lang niet actief geweest tijdens het bestellen. Ook kan er plots een technische storing zijn opgetreden.

Als u een uitgebreide bestelling doet, raden wij aan eerst uw bestelling samen te stellen via het online wensenlijstje. U voorkomt hiermee dat u de maximale bestelduur van 70 minuten overschrijdt. Het wensenlijstje blijft altijd online staan. Een concert op het wensenlijstje zetten kan door het hartje in het concert aan te klikken. Vervolgens verplaatst u de concerten eenvoudig van uw wensenlijstje naar uw winkelmandje.

Indien u nog geen betaling heeft verricht, probeert u het nogmaals. Lukt het wederom niet, neem dan a.u.b. contact op met de kassa. Heeft u al betaald en krijgt u dan een foutmelding? Neem dan direct contact op met de kassa.

Ik heb een actiecode maar die wordt niet geaccepteerd bij het bestellen. Wat nu?

Neem de actiecode exact over zoals aangegeven. Dus inclusief hoofletters, kleine letters en spaties. Lukt dan nog niet, neem dan a.u.b. contact op met de kassa.

Ik heb een Stadspas. Waar vind ik de Stadspasprijs bij een concert?

Klik eerst op bestellen en erna op ‘kies kaartsoort’. U kunt vervolgens kiezen voor Stadspas.

E-tickets

Kan ik kiezen tussen papieren tickets en e-tickets?

Ja, dat kan. Als u online kaarten bestelt, krijgt u in het bestelproces daarvoor de keuze.

Als ik kies voor e-tickets in mijn bestelling, krijg ik ze dan na mijn betaling gemaild?

Nee, de e-tickets zelf mailen wij niet. Zodra de betaling succesvol is afgerond, krijgt u een bevestigingsmail met een link waarmee u het e-ticket kunt downloaden in uw Muziekgebouwaccount. U hoeft dat niet direct te doen. Op elk ander moment kunt e-tickets downloaden als u inlogt op uw account.

Moet ik de e-tickets printen om toegang te hebben tot het concert?

Nee, dat hoeft u niet. U kunt het e-ticket ook tonen via uw telefoon.

Hoe wordt mijn e-ticket gecontroleerd?

De e-tickets controleren wij met een scanner bij de ingang van de zaal. Houd daarom uw e-ticket met barcode goed zichtbaar gereed. 

Gebruik van het wensenlijstje

Waarom is het wensenlijstje?

U kunt zo op de makkelijkste manier rustig uw eigen concertseizoen samenstellen. Ook als er een paar uur of een paar dagen tussen zitten. Vervolgens kunt u eenvoudig de concerten uit uw wensenlijstje verplaatsen naar uw winkelmandje. Gebruikt u niet het wensenlijstje, dan loopt u de kans dat uw complete selectie kwijt raken. (De totale bestelduur is namelijk circa 75 minuten.)

Kan ik bestellen zonder wensenlijstje?

Ja, dat kan. Dat is de makkelijkste manier als u bijvoorbeeld maar een of twee concerten wil bestellen. Het wensenlijstje is vooral bedoeld als u veel concerten tegelijk wilt bestellen, of uw eigen concertseizoen wilt samenstellen aan het begin van het seizoen.

Ik ben mijn concertselectie kwijt. Hoe kan dat?

U heeft vermoedelijk geen gebruik gemaakt van het wensenlijstje. Daarmee kunt u zonder tijdslimiet en in alle rust uw eigen concertpakket samenstellen. Vervolgens kunt u eenvoudig de concerten uit uw wensenlijstje verplaatsen naar uw winkelmandje.

Waar vind ik snel welke concerten er binnenkort zijn?

Op onze homepage staan halverwege de pagina onder het kopje ‘Binnenkort in het Muziekgebouw’ de komende 20 concerten. Ook kunt u in de kalender rechts een datum aanklikken. U krijgt dan een overzicht van alle concerten vanaf deze datum.

Hoe bestel ik online in één keer een hele serie?

U kunt een serie alleen per concert in uw winkelmandje plaatsen. Dit is omdat direct gevraagd wordt stoelen, aantal kaarten en kaarttype te kiezen. Als u dit voor alle concerten van de serie heeft gedaan en afrekent, wordt automatisch uw korting berekend en betaalt u de serieprijs.

Hebben jullie activiteiten voor kinderen?

Ja, wij organiseren muziektheater-concerten voor kinderen in de serie Kijk Muziek! (2 tot 4 jaar en 5+), concerten in de serie Open je Oren! (vanaf 8 jaar) en workshops Maak Muziek! in de Atriumzaal (vanaf 7 jaar). Voor meer informatie en reserveren zie www.muziekgebouw.nl/jeugd. Ook organiseren we educatieve activiteiten voor scholen.

Kassa en betaalwijze

De kassa is gesloten, wat nu?

U kunt de kassa mailen via kassa@muziekgebouw.nl. Gebruik dit e-mailadres a.u.b. niet om kaarten te reserveren of te bestellen. U kunt via e-mail wél een adreswijziging doorgeven of andere vragen stellen.

Hoe kan ik online betalen?

U kunt online betalen met iDeal of creditcard (Visa, Eurocard/Mastercard).

Kan ik ook online met een Podiumcadeaukaart betalen?

Nee, met een Podiumcadeaukaart kunt u alleen betalen als u telefonisch of direct aan de kassabalie kaarten koopt.

Concertinformatie

Geeft het Muziekgebouw geen volledig seizoensmagazine meer uit?

Nee, vanaf seizoen 13/14 doen wij dat niet meer. Wij geven wel een highlightbrochure uit waarin per concertserie enkele concerten zijn uitgelicht. Op onze vernieuwde website staan wél alle concerten.

Geven jullie een papieren maandagenda uit?

Wij geven alleen een digitale maandagenda uit. Geef u hier op voor deze maandagenda.

Hoe blijf ik op de hoogte van nieuw bijgeboekte concerten?

Volg ons op facebook/twitter of geef u op voor de digitale maandagenda . U kunt ook kijken bij Series onder ‘Bijgeboekt’.

Ik wil een Early Bird-ticket van €10, maar zie bij het concert geen Early Bird-ticketprijs staan.

Voor bijna al onze concerten verkopen we Early Bird-tickets voor iedereen tussen de 13 en 30 jaar. Per concert is echter een beperkt aantal Early Bird-tickets beschikbaar. Wanneer er geen Early Birdprijs vermeld staat, waren er geen tickets beschikbaar of zijn alle Early Birdtickets verkocht. Wees er dus snel bij!

Is de volgorde waarin de composities op de website staan ook de volgorde waarin ze in het concert gespeeld worden?

Nee, de volgorde op de website hoeft niet overeen te komen met de volgorde in het concert. We proberen deze uiteraard zoveel mogelijk overeen te laten komen, maar er zijn vaak last-minute wijzigingen. U kunt de juiste volgorde lezen in de programmatoelichting en (vlak voor het concert) op de borden bij de ingang van de zaal.

Wij gebruiken cookies

Onze website maakt gebruik van cookies

Meer informatie

X