Online en hybride evenementen

Gasten ontvangen én tegelijkertijd een succesvol online evenement organiseren? Het kan bij Muziekgebouw aan ’t IJ. Door de veelzijdigheid van het Muziekgebouw kunnen bedrijven aan alle wensen van deelnemers voldoen. We organiseren bijvoorbeeld online aandeelhoudersvergaderingen, presentaties en hybride events waarbij zowel bezoekers in het Muziekgebouw als mensen online vanuit de hele wereld het programma kunnen volgen. We vertellen je in dit artikel graag meer over de mogelijkheden.

Minder reistijd of vliegbewegingen en een hoog bereik zijn al jaren een goed argument voor online zakelijke evenementen. Maar tijdens de coronapandemie werd een goede ontwikkeling ineens dringende noodzaak: evenementen moesten online. Door haar focus op zakelijke evenementen had het Muziekgebouw gelukkig alle benodigde faciliteiten, apparatuur en verbindingsmogelijkheden al in huis. Naast livestream en hybride concerten, organiseren we aandeelhoudersvergaderingen, verkiezingsbijeenkomsten en presentaties vanuit onze tot livestreamstudio omgebouwde ruimtes.

Wij verwachten dat ook na de pandemie de online-component van groot belang blijft, bijvoorbeeld bij zakelijke evenementen met een hybride vorm. Een deel van de deelnemers bezoekt nog altijd het live-evenement, maar geïnteresseerden kunnen het programma ook thuis of vanuit kantoor volgen. Je bereik als organisator is hierdoor vele malen groter: je bedient ook de mensen die niet de tijd of middelen hebben voor een daadwerkelijk bezoek. Een hybride of online evenement vraagt natuurlijk wel om een andere aanpak.

Online of hybride zakelijk evenement

Het Muziekgebouw werkt voor de productie van hybride en online events samen met twee vaste partners: Eventfabriek en NFGD. Beide bedrijven hebben veel ervaring met de techniek en productie van succesvolle online en hybride evenementen:

“Met NFGD en Eventfabriek hebben wij twee uitstekende partners voor online- en hybride zakelijke evenementen in huis,” deelt Hester Jellema, hoofd zakelijke evenementen. “Natuurlijk hebben ze allebei hun eigen specialiteit, maar het belangrijkste is dat onze relaties echt wat te kiezen hebben. Samen kunnen we alle aspecten van een online of hybride evenement verzorgen, van concept tot productie.” Beide partners vertellen graag meer over hun eigen visie op online en hybride evenementen.

Webcasts, webinars en virtuele online events

"Wij organiseren al jaren online seminars, webinars, strategiesessies en complete online events zoals bijvoorbeeld virtuele  aandeelhoudersvergaderingen," vertelt François Hobma, CEO van NFGD. “Maar de coronapandemie heeft onze ogen geopend. Virtuele meetings zijn effectief én onze planeet wordt er beter van. WeConnect2U is onze unieke oplossing om veilig interactief videocontact te faciliteren met klanten, medewerkers, aandeelhouders en analisten. Duizend personen kunnen interactief deelnemen terwijl de rest van de wereld mee kan kijken. Met veel succes hebben wij dit recent verzorgd voor meerdere beursgenoteerde bedrijven vanuit Muziekgebouw aan ’t IJ.”

Whitepaper

Hoe verloopt het organiseren van een event in het Muziekgebouw in de praktijk? Wat is er mogelijk en hoe benut je de mogelijkheden optimaal? In de whitepaper delen we onze ervaringen, en die van eventmanagers. Vul je e-mailadres in en hij komt naar je toe!

Hybride zakelijk evenement organiseren

Een bezoeker drinkt tussen de plenaire sessies door een kop koffie aan de bar en netwerkt. Hij of zij trekt hiervoor de hele dag of zelfs meerdere dagen uit. Maar een online kijker heeft heel andere behoeftes,” stelt Niels Oostenrijk, CEO van Eventfabriek. “Wij helpen bedrijven om hun aanbod en programma af te stemmen op die online behoeftes en zorgen zo voor een veel hoger engagement. Bovendien levert het veel data en inzicht op, dé manier om meer te leren over de wensen van je doelgroep. Het online aspect bepaalt nu al een groot deel van de impact van jouw evenement.”

Ruime keuze aan ruimtes voor online en hybride events 

De volgende ruimtes in Muziekgebouw aan 't IJ zijn bij uitstek geschikt voor online en hybride zakelijke evenementen:

•  Grote Zaal - de ultieme zaal voor zowel fysieke, hybride als online evenementen. Hier is een grote verscheidenheid aan opstellingen mogelijk tot 710 personen. Door de ingebouwde camera-aansluitingen zeer geschikt voor verslaglegging en livestreaming.

•  Kleine Zaal en Foyerdeck 3 – voor livestream evenementen waar het prachtige uitzicht over het IJ een unieke toegevoegde waarde biedt.

•  Studio 1 – livestream studio geschikt voor online webinars, seminars en aandeelhoudersvergaderingen.

Geïnteresseerd?

Wil jij weten hoe jouw evenement in het Muziekgebouw er uit kan zien? Het team zakelijke evenementen ontvangt je graag voor een rondleiding. Je bereikt ze op 020-7882023 of via events@muziekgebouw.nl

Of lees alles over zakelijke evenementen in het Muziekgebouw op:

Website Zakelijke Evenementen

Cookies

Blijft de banner staan, ook na akkoord?
Je browser is dan helaas verouderd. We kunnen alleen browsers met recente veiligheidsupdates toelaten, omdat het betalingsverkeer via onze website anders kan worden gehackt.

Cookies
We gebruiken cookies om uw bezoek aan deze website zo plezierig mogelijk te maken. We onthouden bijvoorbeeld uw persoonlijke instellingen. Meer informatie…

Ook gebruiken we Google Analytics om inzage te krijgen in de gebruiksvriendelijkheid van de website en deze vervolgens te kunnen verbeteren.

Cookies zijn nodig om de website goed te laten functioneren. Zo wordt je winkelmandje onthouden tijdens de bestelling en kunt je inloggen op de website.

Maar cookies zijn ook nodig om de ervaring op de website te verrijken. Bijvoorbeeld media van derde partijen, zoals video's, gaan vaak gepaard met cookies. Ook houden we statistieken bij om de site doorlopend te verbeteren.

Als laatste worden cookies ook gebruikt om informatie rond onze marketing-activiteiten, zoals nieuwsbrieven en advertenties, zo efficiënt en persoonlijk mogelijk uit te kunnen uitvoeren.


Cookie instellingen