Pauline Oliveros Earth Ears, a sonic ritual Ryoji Ikeda Music for Percussion(Nederlandse première)
Uitvoerenden
Eklekto: Alexandre Babel Dorian Fretto Stéphane Garin Lucas Genas Nadan Rojnic (Eklekto) stage manager Richard Castelli (Epidemic) tour production Eklekto is supported by the City of Geneva
Slagwerkstudenten van het Conservatorium van Amsterdam en Koninklijk Conservatorium Den Haag: Jiun-Jie Jeng Eva Catala Sanchez Elisa Lazaro Hernando Antoine Josselin Baue Kunstman Dimitris Pliatsikas Daniel Bolba Agostinho Sequeira Bence Csepeli Béatrice Picard Matthew Leo
Het Zwitserse slagwerkensemble Eklekto brengt op deze derde festivaldag akoestische soundscapes van twee uitzonderlijke muziekfiguren samen: de Japanse geluidskunstenaar Ryoji Ikeda en de pionier van deep listening Pauline Oliveros. Wat beiden gemeen hebben is fascinatie voor het rituele potentieel van klank. Voor haar dood in 2016 heeft Oliveros de versie van Earth Ears door Eklekto nog gehoord; de Zwitsers voeren het werk uit met haar zegen.
Na zijn succesvolle optreden met het muziektheatrale Superposition klinkt tijdens dit concert de Nederlandse première van Music for Percussion. Dit nieuwe werkis een vierluik dat in ieder deel een andere geluidsbron als onderwerp heeft. Dit voorlopige hoogtepunt in Ikeda’s minutieuze klankonderzoek vormt de perfecte pendant voor Oliveros’ ‘sonic ritual’ Earth Ears.
Co-production Eklekto Geneva Percussion Center, Ryoji Ikeda Studio, La Bâtie Festival de Genève
I.s.m.
Let op: een ticket voor dit concert geeft gratis toegang tot het concert van Stella Chiweshe in de Atriumzaalop deze dag, zolang de capaciteit het toelaat.
Hartelijk dank voor je aanmelding voor de wachtlijst. Indien er plaatsen vrijkomen nemen we contact met je op. Wij kunnen contact opnemen tot en met de dag vóór het concert. Op de dag van het concert vervalt deze wachtlijst.
Er is helaas iets misgegaan. Bel ons om op de wachtlijst geplaatst te worden.