Cappella Amsterdam + Lodewijk van der Ree

Time and the Bell

Voortdurend verschuivend perspectief 

Cappella Amsterdam geeft dit jaar vrij spel aan de jonge talentvolle dirigent Lodewijk van der Ree (1986). ‘Mijn carte blanche gaat over ruimte en tijd. De luisteraar bevindt zich op een plek van waaruit hij heden, verleden en toekomst kan overzien. Wat T.S. Eliot ‘the still point of the turning world’ noemde.’ Door de ruimtelijke opstelling van koor en elektronica verschuift het perspectief voortdurend.

Robert Heppener rekt in Nachklänge een enkel ogenblik uit, Jonathan Harvey probeert juist de eeuwigheid tot menselijke proporties terug te brengen. Robert Schumann richt de blik naar boven en biedt weidse vergezichten, terwijl de muziek van Ockeghem juist introspectief is. De Estse componiste Liisa Hirsch opent weer andere dimensies met een nieuw werk waarin koor en elektronica samenkomen.
 

Programma

19.15 uur / Foyerdeck 1 / Inleiding
Inleiding door Thea Derks

20.15 uur / Grote Zaal / Hoofdprogramma

Liisa Hirsch
nieuw werk voor koor en elektronica
Robert Schumann Vier doppelchörige Gesänge op. 141
Johannes Ockeghem Intemerata Dei mater
Johannes Ockeghem Mort, tu as navré de ton dart 
Jonathan Harvey Mortuos Plango, Vivos Voco
Sofia Goebaidoelina Time and the bell have buried the day uit Hommage à T.S. Eliot
Robert Heppener Nachklänge

Uitvoerenden

Cappella Amsterdam
Katharine Dain
sopraan
Lodewijk van der Ree dirigent
 

Lodewijk van der Ree
Lodewijk van der Ree
Sponsoren en subsidiënten
  • logo gemeente amsterdam
  • Logo Fonds Podiumkunsten
  • Logo Fonds21
  • logo Ammodo
  • logo VSB fonds
  • logo Prins Bernard Cultuurfonds
  • logo stimuleringsfonds creatieve industrie
© Muziekgebouw

powered by Peppered

Cookies op muziekgebouw.nl

Om u beter en persoonlijker te helpen, gebruiken wij cookies. Als u verder gaat op onze website, gaan we ervan uit dat u dat goed vindt.

Meer informatie leest u in onze privacyverklaring Cookiebanner sluiten