Unieke mogelijkheden en kansen voor zakelijke events

Een locatie voor zakelijke events die zich jouw merk écht eigen kan maken? Met Hester Jellema en Boudewijn Berentsen praten we over wat het Muziekgebouw dé locatie maakt voor zakelijke evenementen. Samen met klanten uit binnen- en buitenland realiseren zij al jaren uiteenlopende zakelijke events die gebruik maken van de ongekende mogelijkheden van Muziekgebouw aan ’t IJ. We vertellen graag meer over de mogelijkheden en kansen. 

“Onze liefde voor muziek met zoveel mogelijk mensen delen. Het Muziekgebouw wil voorop lopen, spraakmakend zijn en werken aan het vernieuwen van de concertbeleving,” vertelt Boudewijn Berentsen, algemeen directeur van Muziekgebouw aan ’t IJ. “Het unieke gebouw en de Grote Zaal zijn dáárvoor ontworpen. En de afgelopen jaren hebben veel bedrijven en organisaties mogen ervaren dat dit ons ook een unieke locatie maakt voor zakelijke events.”

Unieke mogelijkheden door techniek en inrichting

‘Het hele gebouw laten klinken’, daar werkt het Muziekgebouw continu aan. Op dit moment wordt de loopbrug waarmee je het gebouw betreedt bijvoorbeeld aangepast. Als mensen hier straks overheen lopen en de reling aanraken, dan ontstaat er al een klank. Ook binnen worden ingenieuze aanpassingen gedaan die het gebouw klank laten voortbrengen. Het Muziekgebouw blijft innoveren en haar mogelijkheden uitbreiden terwijl die nu al groter zijn dan bij elke andere evenementenlocatie.

En dat begint natuurlijk bij de Grote Zaal: de beweegbare vloer maakt samen met het flexibele stoelenplan een groot aantal opstellingen mogelijk. De ledwanden en het technisch grid maken dat werkelijk de hele zaal probleemloos sfeervol belicht kan worden. De Grote Zaal is binnen een uur om te toveren van plenaire zaal naar dinerzaal waardoor bedrijven en organisaties de meest creatieve evenementen en formats kunnen organiseren. En hun relaties kunnen verrassen!

Voorbeeld zakelijk event: Hunkemöller presenteert

Een tijd geleden hadden wij bijvoorbeeld Hunkemöller in huis voor een bijeenkomst met al hun sales managers. Daar wordt in de eerste plaats natuurlijk de nieuwe collectie gepresenteerd, maar tegelijkertijd moet iedereen ook mee kunnen kijken naar de presentatie op een scherm. Op zo'n vraag kunnen wij zonder enig probleem inspelen", zegt Hester Jellema, hoofd zakelijke evenementen van Muziekgebouw aan ’t IJ. “Voor dit evenement hebben we optimaal gebruik gemaakt van de bewegende vloerdelen en de flexibiliteit van onze inrichting. Iedereen had uitstekend zicht op de verhoogde catwalk én de presentatie op het scherm.”

Naast de Grote Zaal zijn er natuurlijk de Entreehal voor de ontvangst, drie Foyerdecks met weergaloos uitzicht over het IJ, de Kleine Zaal, het Atrium en Atriumzaal met break-out rooms, waar bedrijven tot 2500 bezoekers kunnen ontvangen. Zelfs de foto’s kunnen niet volledig recht doen aan de geweldige mogelijkheden; die kun je het beste zelf ervaren.

Unieke locatie voor zakelijke events

"Elk evenement is custom-made, juist omdat ons gebouw zoveel mogelijkheden biedt. Wij denken actief met onze klanten mee, waarbij we het enthousiasme voor de locatie graag gebruiken om samen tot een stevig concept te komen. Een plan waarin alles in één lijn ligt. Wij weten uit ervaring hoe ons gebouw het beste kan bijdragen aan succesvolle evenementen en delen dat graag met onze klanten. Bij het Muziekgebouw krijgen bedrijven dus geen kale ruimte maar juist begeleiding: van voorbereiding tot de daadwerkelijke productie van het evenement. Al vroeg in het proces schuift onze technisch producent aan om samen met jouw team te bepalen welke mogelijkheden je wilt benutten, en dit te verwerken in de offerte. Zo weet je precies waar je aan toe bent."

"Elk evenement is uniek waardoor het ook voor ons spannend blijft. Veel zaken voeren wij aan de achterkant natuurlijk uit met een bijna militaire precisie en coördinatie, maar klanten ervaren het als een première, dé grote dag. Net als bij onze concerten hebben we maar één kans om het onvergetelijk te maken.”

Whitepaper

Hoe verloopt het organiseren van een event in het Muziekgebouw in de praktijk? Wat is er mogelijk en hoe benut je de mogelijkheden optimaal? In de whitepaper delen we onze ervaringen, en die van eventmanagers. Vul je e-mailadres in en hij komt naar je toe!

Samenwerken aan bijzondere zakelijke evenementen

Hester vertelt over de verschillende evenementen die zij de afgelopen jaren voor klanten en de vaste relaties van het Muziekgebouw mocht organiseren. Van het evenement van Toshiba waarvoor de hele pui met logo en in de kleuren van het bedrijf was uitgelicht tot het B-Corp evenement dat werkelijk het hele gebouw gebruikte. Welke bedrijven passen het best bij het Muziekgebouw?

“Dat is heel divers. Maar wat de beste evenementen gemeen hebben is dat ze zich het hele gebouw eigen weten te maken. Wij kunnen met onze Grote Zaal en verschillende ruimtes zoveel kanten op, dat is soms ook wel overweldigend. Maar het is een groot succes als de klant, na alle voorbereiding, binnenkomt en zegt: ‘Ja, nu is het écht ons gebouw.’ Dat ervaren we keer op keer met de verschillende aandeelhoudersvergaderingen die wij hier ontvangen, maar bijvoorbeeld ook met de presentatie van een nieuw elektrisch model auto door Hyundai. Onze teams hebben dan nauw met elkaar samengewerkt om het maximale resultaat te behalen."

"De eerste stap is natuurlijk een rondleiding. Als je binnenkomt voel je meteen dat dit een eventlocatie als geen andere is. Ik neem je graag mee langs de verschillende ruimtes en we kunnen het direct hebben over wat jouw event tot een succes gaat maken. Als dat goed voelt, kunnen we de volgende stap zetten en als team samenkomen om een concreet plan te maken.”

Geïnteresseerd?

Wil jij weten hoe jouw evenement in het Muziekgebouw er uit kan zien? Het team zakelijke evenementen ontvangt je graag voor een rondleiding. Je bereikt ze op 020-7882023 of via events@muziekgebouw.nl

Of lees alles over zakelijke evenementen in het Muziekgebouw op:

Website Zakelijke Evenementen