Veelgestelde vragen

Waarom kan ik voor zo weinig concerten in seizoen 21-22 zelf mijn stoel kiezen?
De meeste van onze concerten in seizoen 21-22 zijn ongeplaceerd. Dit is anders dan je van ons gewend bent. De reden hiervoor is dat de coronamaatregelen gedurende het seizoen nog kunnen veranderen. Door de stoelkeuze vrij te laten, kunnen we eenvoudiger de zaalopstelling aanpassen als dat nodig is. Bovendien bieden we zo bezoekers de mogelijkheid om zelf een plaats uit te zoeken, indien gewenst met enige afstand tot andere bezoekers. Goed om te weten: als een concert eenmaal ongeplaceerd in de verkoop is gegaan, is het helaas niet mogelijk om dit op een later moment nog aan te passen. Zodra de coronasituatie het toelaat, verkopen we toekomstige concerten wel weer geplaceerd.

Is een coronatoegangsbewijs verplicht?
Ja. Een coronatoegangsbewijs is verplicht voor alle concertbezoekers van 13 jaar en ouder. Neem behalve het coronatoegangsbewijs (QR-code) ook je legitimatiebewijs mee. Controle vindt plaats bij binnenkomst in het gebouw. 

Moet ik een mondkapje op?
Ja. In het gebouw is een mondkapje verplicht voor iedereen van 13 jaar en ouder. Het mondkapje mag af als je op een stoel hebt plaatsgenomen.

Zorgen jullie voor anderhalve meter afstand tussen bezoekers in de zaal?
We vragen bezoekers en medewerkers onderling 1,5 meter afstand te houden in het hele gebouw, dus ook in de zaal. Zie ook de vraag hieronder.

Hoe is de inloop van de zaal georganiseerd?
Bij binnenkomst in het Muziekgebouw kun je bij de kaartcontrole aangeven of je beneden in de zaal of op het balkon wilt zitten. Het balkon moet dan uiteraard wel geopend zijn voor desbetreffend concert. De routes naar de ingang van de zaal en het balkon zijn aangegeven met rood (zaal) en blauw (balkon). 

De zaaldeuren gaan een half uur voor aanvang van het concert open. Onze medewerkers wijzen je zitplaatsen toe, om kruisen met andere bezoekers te voorkomen. De zitjes hebben rondom altijd minimaal anderhalve meter afstand tot andere zitjes. Wanneer je eenmaal op je plaats zit, is het niet mogelijk de zaal te verlaten tot het einde van het concert (behalve in noodgevallen).

Kan ik aan de kassa een kaartje kopen op de ochtend of middag van het concert?

Het gebouw is alleen geopend tijdens concerten en workshops. Daarbuiten is het gebouw gesloten voor publiek. De kassabalie in het gebouw opent anderhalf uur voor aanvang van concerten en is buiten deze tijden gesloten. 

Waar kan ik mijn jas en tas kwijt?
De garderobe in de Entreehal is gesloten. Neem je jas mee de zaal in. Vanwege de anderhalve meter zijn er naast je lege stoelen, waarop je je jas kwijt kunt.

Hoe is het gesteld met de ventilatie in de zaal?
De lucht in de Grote Zaal (en de rest van het gebouw) wordt vanaf de inlaat op het dak naar binnen gezogen, gefilterd en de zaal 'ingeduwd'. Afgezogen lucht verdwijnt meteen weer naar buiten en wordt dus niet gerecycled.

Kunnen bezoekers met een beperking ook komen?
Ja, dat kan. Neem voor een rolstoelplaats contact op met onze kassa. Indien je begeleiding nodig hebt, vragen we je een huisgenoot mee te nemen. 

Is er een pauze?
Bij veel concerten is er een pauze. Je vindt deze informatie op de pagina van het desbetreffende concert en in de servicemail die je enkele dagen voor je bezoek krijgt toegestuurd. 

Is het restaurant geopend?
4'33 grandcafé is gesloten voor publiek.

Kan ik een drankje kopen?
De bar in de Entreehal en 4'33 grand café zijn alleen geopend bij concerten. Als een drankje bij je concertkaarten is inbegrepen, staat dit vóór het concert voor je klaar. 

Wat als ik op de dag van het concert gezondheidsklachten heb?
Als je op de dag van het concert gezondheidsklachten hebt die horen bij corona, dan vragen we je om vooraf een mail te sturen naar kassa@muziekgebouw.nl. We kunnen je ticket omzetten in een voucher of restitueren. Dit geldt alleen voorafgaand aan het concert, restitutieverzoeken na afloop kunnen we niet honoreren.

Cookies

Blijft de banner staan, ook na akkoord?
Je browser is dan helaas verouderd. We kunnen alleen browsers met recente veiligheidsupdates toelaten, omdat het betalingsverkeer via onze website anders kan worden gehackt.

Cookies
We gebruiken cookies om uw bezoek aan deze website zo plezierig mogelijk te maken. We onthouden bijvoorbeeld uw persoonlijke instellingen. Meer informatie…

Ook gebruiken we Google Analytics om inzage te krijgen in de gebruiksvriendelijkheid van de website en deze vervolgens te kunnen verbeteren.

Cookies zijn nodig om de website goed te laten functioneren. Zo wordt je winkelmandje onthouden tijdens de bestelling en kunt je inloggen op de website.

Maar cookies zijn ook nodig om de ervaring op de website te verrijken. Bijvoorbeeld media van derde partijen, zoals video's, gaan vaak gepaard met cookies. Ook houden we statistieken bij om de site doorlopend te verbeteren.

Als laatste worden cookies ook gebruikt om informatie rond onze marketing-activiteiten, zoals nieuwsbrieven en advertenties, zo efficiënt en persoonlijk mogelijk uit te kunnen uitvoeren.


Cookie instellingen