Veelgestelde vragen

Coronaproof concertbezoek

Hoe zorgen jullie voor anderhalve meter afstand tussen bezoekers in de zaal?
De Grote Zaal is ingedeeld in vaste 'zitjes' van twee stoelen. Deze ‘zitjes’ hebben rondom altijd minimaal anderhalve meter afstand tot andere 'zitjes'.

Binnen een rij worden 'zitjes' steeds afgewisseld met enkele lege stoelen. Ook zijn er minder rijen dan normaal, waardoor er meer ruimte tussen de rijen is.

Kan ik naast mijn vrienden zitten?
Je kan met twee personen naast elkaar zitten, mits je uit hetzelfde huishouden komt. Drie of meer personen uit hetzelfde huishouden verdelen zich over meerdere 'zitjes'. Wanneer je alleen komt, kies je een van twee stoelen van een 'zitje' en blijft de andere stoel leeg.

Kan ik in de zaal of op het balkon zelf mijn plaatsen kiezen?
Bij binnenkomst van het Muziekgebouw kun je bij de kaartcontrole aangeven of je beneden in de zaal of op het balkon wilt zitten. Het balkon moet dan uiteraard wel geopend zijn voor desbetreffend concert. De routes naar de ingang van de zaal en het balkon zijn aangegeven met rood (zaal) en blauw (balkon). Bij binnenkomst in de zaal of balkon wijzen onze servicemedewerkers je je plaats(en) aan, zodanig dat je geen andere bezoekers in de rij hoeft te passeren. Wanneer je eenmaal op je plaats zit, is het niet mogelijk de zaal te verlaten tot het einde van het concert (behalve in noodgevallen).

Kan ik aan de kassa een kaartje kopen op de avond van het concert?

De kassabalie in het gebouw is gesloten voor losse kaartverkoop. Je kan je kaartjes online of telefonisch kopen.

Waar kan ik mijn jas en tas kwijt?
De garderobe is gesloten. Een jas en een kleine tas (maximaal A4 formaat) mogen mee in de zaal en kan je kwijt bij de lege stoelen naast je eigen zitplaats.

Ik ben verkouden, mag ik toch komen?
Omdat verkoudheidsverschijnselen erg lijken op de symptomen van het coronavirus, kunnen we je niet toelaten als jij of je huisgenoten klachten hebben. Blijf in dat geval thuis en laat het ons weten voor het concert. We kunnen je ticket omzetten in een voucher of restitueren.

Wat als anderen geen afstand houden?
Spreek elkaar hier vriendelijk op aan of meld het bij een van onze medewerkers.

Hoe is het gesteld met de ventilatie in de zaal?
De lucht in de Grote Zaal (en de rest van het gebouw) wordt niet gerecycled. Lucht wordt vanaf de inlaat op het dak naar binnen gezogen, gefilterd en de zaal 'ingeduwd'. Afgezogen lucht verdwijnt meteen weer naar buiten.

Kunnen bezoekers met een beperking ook komen?
Ja, dat kan. Neem voor een rolstoelplaats contact op met onze kassa. Indien je begeleiding nodig hebt, vragen we je een huisgenoot mee te nemen. 

Moeten kinderen en jongeren ook afstand houden?
Kinderen en jongeren tot 18 jaar hoeven onderling geen 1,5 meter afstand te houden. Iedereen vanaf 18 jaar moet wel de richtlijnen volgen.

Moet ik een mondkapje op?
Het dragen van een mondkapje in concertzalen en theaters is niet verplicht. Maar het mag natuurlijk wel als je je daar prettig bij voelt.

Kan ik gebruik maken van de toiletten?
De toiletten zijn gewoon toegankelijk, maar met beperkte capaciteit. Probeer je toiletbezoek daarom zo veel mogelijk te beperken.

Is er een pauze?
Alle concerten zijn zonder pauze.

Is mijn kaartje inclusief een drankje?

Bij de meeste concerten is een drankje inbegrepen, mocht dit niet zo zijn dan staat het op je ticket. Het drankje wordt geserveerd voorafgaand aan of na afloop van het concert.

Kan ik voor het concert dineren of na het concert nog wat drinken?
4’33 grand café is geopend op concertdagen. Kijk voor openingstijden, menu of het reserveren van een plek op 433grandcafe.nl.

Krijg ik mijn geld terug als ik toch niet kan komen?
Mocht je om gezondheidsredenen je ticket niet kunnen gebruiken, stuur dan een mail naar kassa@muziekgebouw.nl. We kunnen je ticket omzetten in een voucher of restitueren.

Verplaatste of afgelaste concerten (corona) 

Blijft mijn ticket geldig bij verplaatste concerten als gevolg van corona? 
Als je concert wordt verplaatst, dan blijft je ticket gewoon geldig voor het verplaatste concert. Kun je niet op de vervangende datum, dan krijg je je aankoopbedrag terug in de vorm van een digitale tegoedbon (voucher). Klik hier voor informatie over tegoedbonnen.

Ik heb gekozen voor het behoud van mijn tickets voor de nieuwe concertdatum, maar ik zie geen e-tickets staan in Mijn Agenda van mijn Muziekgebouw-account. Klopt dat wel?
Voor alle verplaatste concerten geven wij nieuwe e-tickets uit. Tegelijkertijd zijn in je account je oude e-tickets niet meer zichtbaar. De nieuwe e-tickets ontvang je via e-mail vanaf ongeveer een maand voor de nieuwe concertdatum. Helaas kunnen we deze nieuwe e-tickets niet toevoegen aan je Muziekgebouw-account. Daar zie je ze dus niet terug, ook niet tegen de tijd dat je tickets al wel hebt ontvangen via e-mail.

Hoe werkt de ticketregeling bij afgelaste concerten als gevolg van corona? 
Als een geannuleerd concert niet verplaatst kan worden naar een nieuwe datum, dan is het concert definitief afgelast. In dat geval krijg je je aankoopbedrag terug in de vorm van een digitale tegoedbon (voucher).

Hoe lang is mijn tegoedbon geldig?
Klik hier voor de geldigheidstermijn van tegoedbonnen.

Hoe kan ik mijn tegoedbon verzilveren?
Klik hier voor informatie over het inwisselen van tegoedbonnen.

Kan ik een donatie doen?
Graag zelfs! Op het formulier over de afhandeling van je ticket kun je aangeven dat je het aankoopbedrag wil doneren. Het geld van je donatie komt ten goede aan de hele keten, maar eerst en vooral aan de musici en de ensembles. 

Kan ik ook mijn geld direct terugkrijgen?
Als je je voucher niet kunt gebruiken, heb je het recht om je geld terug te vragen. Wanneer het geld wordt teruggestort, hangt ervan af of het een verplaatst of een afgelast concert is. 

• Indien een concert wordt verplaatst, zal terugbetaling uiterlijk een maand na de nieuwe datum van het verplaatste concert plaatsvinden. 
• Bij afgelasting is deze termijn 3 maanden na de oorspronkelijke datum waarop het concert zou plaatsvinden. Deze ticketregeling is echter niet voor niets opgezet: culturele instellingen kunnen omvallen als iedereen zijn geld terugvraagt. Vandaar ook dat de overheid deze regeling steunt.

Mijn concertpartner wil niet doneren, maar ik wel. Kan een deel van het aankoopbedrag gerestitueerd worden?
De ticketregeling is administratief heel bewerkelijk. Om de administratieve verwerking van alle geannuleerde concerten overzichtelijk te houden, geldt er één optie (voucher, restitutie of donatie) per concert voor al je kaarten.

Kan ik mijn donatie opgeven als schenking bij de Belastingdienst?
Ja dat kan. Je kan de kassa vragen om een schriftelijke bevestiging van je donatie; deze versturen wij later dit jaar per e-mail. 

Waarom heb ik nog niets gehoord over het concert waarvoor ik kaartjes heb?
Wij kunnen niet iedereen op hetzelfde moment aanschrijven, gezien de grote aantallen concerten en kaartkopers. Daarom informeren wij kaartkopers per concert. Bij verplaatste concerten kunnen we kaartkopers pas informeren als er definitief een nieuwe datum is gevonden; soms kan dat even duren.

Website algemeen

Ik heb een opmerking over het gebruik van de website. Bij wie kan ik terecht?
Als het over een bestelling gaat, mail dan naar kassa@muziekgebouw.nl. Heb je een algemene opmerking of een wens over de website, stuur dan een mail aan onze webmaster via bart.vanos@muziekgebouw.nl

Account aanmaken en inloggen

Hoe kan ik een account aanmaken?
In ons stappenplan lees je hoe je in 4 eenvoudige stappen een account kunt aanmaken.

Het lukt me niet om in te loggen, wat nu?
Controleer of je de juiste gebruikersnaam en het juiste wachtwoord heeft ingevuld. Je logt op de website van het Muziekgebouw niet in met je e-mailadres, maar met de gebruikersnaam die je zelf gekozen hebt bij het aanmaken van je account. Het kan zijn dat dit hetzelfde is als je e-mailadres, maar dat is niet altijd het geval. Ben je de gebruikersnaam of je wachtwoord vergeten? Vul dan bij “inloggegevens vergeten?” je e-mailadres in. Je ontvangt dan een e-mail met daarin je gebruikersnaam en een link om het wachtwoord opnieuw in te stellen. Lukt ook dat niet, neem dan contact op met de kassa.

Ik krijg geen bevestigingscode toegestuurd, wat nu?
Het kan enige minuten duren voordat je de mail ontvangt, afhankelijk van hoe vaak je mailprogramma nieuwe mails ophaalt. Ook is het mogelijk dat de mail in je spambox (ongewenste e-mail map) terecht is gekomen. Is dit niet het geval, neem dan contact op met de kassa.

Online kaarten kopen

Hoe bestel ik met vroegboekkorting?
Als je vóór 1 oktober drie of meer verschillende concerten met het vroegboekkortingslogo in één keer bestelt, dan geldt de vroegboekkorting. De site past deze korting niet automatisch toe. Bij het stoelen/kaarten kiezen zie je een lijst met beschikbare tarieven. Het voor jou gunstigste tarief staat bovenaan.

Voeg minimaal drie concerten met het vroegboekkortingslogo toe aan je winkelmandje. Het systeem herkent dat je recht hebt op het 3+ vroegboektarief en meldt dit ook. Bij het stoelen reserveren, kies je het 3+ vroegboektarief, dat automatisch bovenaan staat. Let op: je dient voor alle concerten precies evenveel kaarten met het 3+ vroegboektarief te bestellen. Alleen dan wordt de vroegboekkorting toegekend. Deze procedure geldt ook voor het 6+ en 9+ vroegboektarief.

Aan het einde van mijn bestelling blijkt dat ik geen of te weinig vroegboekkorting heb ontvangen, terwijl ik voldoe aan de voorwaarden. Hoe kan dit?
Waarschijnlijk heb je concerten met vroegboekkorting aan je winkelmandje toegevoegd, terwijl je al aan het stoelen/prijzen reserveren was begonnen voor andere concerten. Het systeem wijzigt de prijs van ingeboekte plaatsen namelijk niet vanzelf, ook al heb je (door het toevoegen van een concert) recht op meer korting.

Houd daarom strikt vast aan de nieuwe bestelvolgorde op deze website:
1) álle concerten in het winkelmandje doen
2) per concert stoelen/prijzen reserveren

Voeg liefst geen concerten toe of verwijder geen concerten uit je winkelmandje, zodra je begonnen bent met stoelen/prijzen selecteren.

Wil je toch een concert toevoegen, terwijl je voor andere concerten al stoelen/prijzen hebt gereserveerd? Annuleer dan eerdere reserveringen door linksonder in het winkelmandje te klikken op 'Reservering annuleren'. Gekozen concerten blijven dan in je winkelmandje staan, maar de gereserveerde stoelen/prijzen vervallen. Kies daarna voor je concerten opnieuw je stoelen/prijzen.

Als je al betaald hebt voor een bestelling die niet klopt, neem dan contact op met de kassa.

Hoe bestel ik in één keer een hele serie?
Bij sommige (lange) series en festivals staat een groene knop 'Hele serie in winkelmandje'. Alle concerten worden dan toegevoegd aan je winkelmandje.

Ik heb een actiecode, hoe gebruik ik deze?
Nadat je je concertselectie hebt gemaakt, klik je op “stoelen/plaatsen kiezen”. Nu kan je rechts boven in het scherm een actiecode invullen. Klik nadat je de code hebt ingevuld op “Activeer” om de actiecode toe te passen.

Waarom kan ik bij sommige concerten wel stoelen kiezen en bij andere niet?
De meeste van onze concerten zijn geplaceerd. Dat wil zeggen dat je zelf bij het bestellen stoelen kunt kiezen in de plattegrond. Wanneer je kiest voor automatische plaatsing, zoekt het systeem de beste nog beschikbare stoelen uit. Jij geeft alleen aan hoeveel kaarten je wil voor welk tarief. In beide gevallen zie je rij- en stoelnummer terug in de bevestiging en op je (e)ticket. Bij ongeplaceerde concerten is stoelkeuze niet mogelijk en geef je bij het bestellen alleen aan hoeveel kaarten je wil voor welk tarief.

Hoe kies ik eenvoudig voor meerdere geplaceerde concerten dezelfde stoel?
Heb je verschillende concerten in je winkelwagentje, dan kan je je stoelkeuze voor het eerste concert gemakkelijk kopiëren naar de andere concerten met de knop ‘stoelkeuze herhalen’. Voor alle concerten krijg je dan dezelfde plaatsen, mits deze beschikbaar zijn.

Ik krijg bij het stoelen kiezen de melding (in rood): 'Je hebt niet voor ieder concert hetzelfde aantal kaarten gekozen voor de vroegboekprijs. Pas je keuze aan.' Wat moet ik doen?
Deze melding krijg je omdat je:
• na het kiezen van kaarten met vroegboekkorting een of meerdere concerten uit je winkelmandje hebt verwijderd. Het door jou gekozen 3+, 6+ of 9+ tarief geldt nu niet meer.
• voor elk concert niet precies hetzelfde aantal kaarten met vroegboekkorting heeft gekozen (zie ook hierboven).

Kies onderaan de bestellijst voor “reservering annuleren”, klik op het icoon voor winkelmandje (rechtsboven) en kies daarna per concert het dan geldende kortingstarief (passend bij het aantal concerten dat je dan hebt geselecteerd; de website toont bovenaan het gunstigste tarief).

Ik krijg een foutmelding tijdens mijn bestelling
Indien je nog geen betaling heeft verricht, probeer je het nogmaals. Lukt het wederom niet, neem dan a.u.b. contact op met de kassa. Heb je al betaald en krijg je dan een foutmelding? Neem dan direct contact op met de kassa.

Ik krijg tijdens het bestellen de melding 'Er is een fout opgetreden bij het inboeken van uw reservering. Neem contact op met de kassa', wat is er aan de hand?
De oorzaak kan een plotselinge technische storing zijn. Ook bestaat de kans op deze melding bij ingewikkelde, grote bestellingen. Neem contact op met de kassa.

Ik krijg de melding 'De maximale besteltijd is verstreken. Alle door jou gereserveerde stoelen zijn weer vrijgegeven.' 
Tussen het moment dat je stoelen reserveert en afrekent mag maximaal een uur zitten. Wanneer je er langer over doet, worden de stoelen vrijgegeven. De concerten blijven wel in je winkelmandje zitten. Je kan dus eenvoudig opnieuw stoelen reserveren. 

Ik wil mijn bestelling annuleren. Gaat de selectie in mijn winkelmandje dan ook verloren?

Als je onderaan de bestellijst kiest voor ‘reservering annuleren’ gaat de concertselectie in je winkelmandje niet verloren. Je moet wel opnieuw je stoelen kiezen.

Ik krijg een foutmelding bij het afrekenen, wat nu?
Indien je nog geen betaling heeft verricht, probeer je het nogmaals. Lukt het wederom niet, neem dan a.u.b. contact op met de kassa. Heb je al betaald en krijg je dan een foutmelding? Neem dan direct contact op met de kassa.

Ik wil stoelen kiezen, maar ik krijg opeens een lijst tarieven, waarom?
Dit concert is ongeplaceerd. Bovenaan de lijst staat het tarief dat in jouw geval geldt. Kies je aantal kaarten en bevestig.

Ik kies voor automatische stoelkeuze en krijg een lijst tarieven. Wat moet ik doen?
Bij het stoelen kiezen staat 'de gunstigste prijs waar je recht op hebt' bovenaan. Kies je aantal kaarten en bevestig.

Ik heb een actiecode maar die wordt niet geaccepteerd bij het bestellen. Wat nu?
Neem de actiecode exact over zoals aangegeven. Dus inclusief hoofletters, spaties, cijfers etc. Lukt het dan nog niet, neem dan contact op met de kassa.

Ik heb een Stadspas. Waar vind ik de Stadspasprijs bij een concert?
Op de concertpagina staan hoogste en laagste prijs vermeld. Wanneer u op het pijltje ernaast klikt, komen alle beschikbare tarieven in beeld, waaronder de Stadspasprijs.

E-tickets

Kan ik kiezen tussen papieren tickets en e-tickets?
Ja, dat kan. Als je online kaarten bestelt, krijg je in het bestelproces daarvoor de keuze. Wanneer je voor papieren tickets kiest, worden deze per post naar je toegestuurd. Wij rekenen hiervoor €3 verzendkosten. Wanneer je voor e-tickets kiest, worden deze toegevoegd aan je Muziekgebouw-account zodat je ze daar zelf kunt downloaden.

Als ik kies voor e-tickets in mijn bestelling, krijg ik ze dan na mijn betaling gemaild?
Nee, de e-tickets zelf mailen wij niet. Zodra de betaling succesvol is afgerond, krijg je een bevestigingsmail met een link waarmee je het e-ticket kunt downloaden in je Muziekgebouwaccount. Je hoeft dat niet direct te doen. Op elk ander moment kan je de e-tickets downloaden als je inlogt op je account.

Hoe download ik mijn e-tickets?
Log in op je Muziekgebouw account met je gebruikersnaam en wachtwoord. Klik nu op het icoon met je  initialen rechts bovenaan de pagina en vervolgens op “mijn agenda”. Hier verschijnen alle e-tickets die voor jou beschikbaar zijn. Bezoek je de site vanaf een mobiel apparaat? Dan vind je de “mijn agenda” pagina door na het inloggen op het menu icoon links bovenaan de pagina te klikken.

Moet ik de e-tickets printen om toegang te hebben tot het concert?
Nee, dat hoeft niet. Je kan het e-ticket ook tonen via je telefoon. Zet dan wel a.u.b. de helderheid van je scherm op maximaal. Wanneer je je e-ticket print, zorg dan dat de printgrootte tussen 93% en 100% ligt.

Hoe wordt mijn e-ticket gecontroleerd?
De e-tickets controleren wij met een scanner bij de ingang van de zaal. Houd daarom je e-ticket met barcode goed zichtbaar gereed. Wanneer je een e-ticket met CJP-, Stadspas of Early Birdkorting hebt gekocht, kan bij de kaartcontrole om je kortingspas of ID gevraagd worden.

Kassa en betaalwijze

De kassa is gesloten, wat nu?
Je kan de kassa mailen via kassa@muziekgebouw.nl. Gebruik dit e-mailadres a.u.b. niet om kaarten te reserveren of te bestellen. Je kan via e-mail wél een adreswijziging doorgeven of andere vragen stellen.

Hoe kan ik online betalen?
Je kan online betalen met iDeal, creditcard (Visa, Eurocard/Mastercard) of PODIUM Cadeaukaart.

Tegoedbonnen

Hoe lang is mijn tegoedbon geldig?
Op de tegoedbon staat de datum waarop de bon verloopt.

Tegoedbonnen voor afgelaste of verplaatste concerten als gevolg van corona
Deze zijn geldig tot 1 mei 2022. Tot die tijd kun je de tegoedbon gebruiken om een ticket te kopen voor een ander concert in het Muziekgebouw. Op die manier is de tegoedbon dus te gebruiken voor concerten uit seizoen 20/21, seizoen 21/22 en seizoen 22/23. Als je uiteindelijk je tegoedbon niet (geheel) hebt gebruikt en de termijn is verlopen, krijg je het (resterende) bedrag terug.

Overige tegoedbonnen
Te besteden voor concerten in het huidige en komende seizoen.

Hoe kan ik mijn tegoedbon verzilveren?
Op dit moment kan de tegoedbon alleen door kassamedewerkers worden verwerkt als betaalmiddel. Als je tickets wil aanschaffen met de tegoedbon, bel of mail met de kassa (openingstijden op muziekgebouw.nl/kassa). De techniek om online je tickets te betalen met je tegoed is nog niet beschikbaar, maar daar wordt hard aan gewerkt. Als het zover is, lees je dat op deze plaats.

Wenslijstje

Waarom het wenslijstje gebruiken?
Hiermee kan je op de makkelijkste manier rustig je eigen concertseizoen samenstellen. Ook als er een paar uur of een paar dagen tussen zitten. Het wenslijstje is gekoppeld aan je account: om concerten toe te voegen of het lijstje in te zien moet je een account aanmaken en ingelogd zijn. Je voegt een concert toe aan je wensenlijstje door het hartje aan te klikken op de concertpagina.

Als je tevreden bent over je selectie, kan je de concerten uit je wenslijstje eenvoudig met één klik verplaatsen naar je winkelmandje. Als je eenmaal vanuit je winkelmandje stoelen gaat kiezen, dan heb je ongeveer 60 minuten om je bestelling helemaal af te ronden (in verband met het vasthouden van de door jou gekozen stoelen in ons reserveringssysteem).

Kan ik bestellen zonder wenslijstje?
Ja, als je maar één of twee concerten wil bestellen is dat zelfs de makkelijkste manier. Het wenslijstje is vooral bedoeld voor als je meer dan twee concerten tegelijk wil bestellen, of op je gemak je eigen concertseizoen wil samenstellen aan het begin van het seizoen.

Ik ben mijn concertselectie kwijt. Hoe kan dat?
Je hebt vermoedelijk geen gebruik gemaakt van het wenslijstje. Daarmee kan je zonder tijdslimiet en in alle rust je eigen concertpakket samenstellen. Vervolgens kan je eenvoudig de concerten uit je wensenlijstje verplaatsen naar je winkelmandje.

Concertinformatie

Hebben jullie activiteiten voor kinderen?
Ja, wij organiseren muziektheaterconcerten voor kinderen in de serie Kijk Muziek! (2 tot 4 jaar en 5+), concerten in de serie Open je Oren! (vanaf 8 jaar) en SoundLAB workshops in de Atriumzaal (vanaf 7 jaar). Voor meer informatie en reserveren zie www.muziekgebouw.nl/jeugd. Ook organiseren we educatieve activiteiten voor scholen.

Geeft het Muziekgebouw geen volledig seizoensmagazine meer uit?
Dat klopt. Wij geven wel een highlightbrochure per seizoen uit waarin per concertserie enkele concerten zijn uitgelicht. Achterin deze brochure vind je een compleet chronologisch overzicht. Op onze website staan wél alle concerten volledig vermeld. Wil je er zeker van zijn dat je de highlightbrochure in april thuisgestuurd krijgt? Vul dan het aanvraagformulier in.  

Geven jullie een papieren maandagenda uit?
Wij geven alleen een digitale maandagenda uit. Geef je op voor de maandagenda.

Hoe blijf ik op de hoogte van nieuw bijgeboekte concerten?
Volg ons op Facebook / Twitter of geef je op voor de digitale maandagenda. Je kan ook kijken bij Series Muziekgebouw onder ‘Bijgeboekt’.

Ik wil een Early Bird-ticket van €12,50, maar zie bij het concert geen Early Bird-ticketprijs staan.
De concerten in het najaar van 2020 hebben vanwege coronamaatregelen een beperkte capaciteit. We verkopen daarom voor deze concerten geen Early Bird-tickets. Bij bijna alle andere concerten is een beperkt aantal Early Bird-tickets beschikbaar. Wanneer er geen Early Birdprijs vermeld staat, waren er geen tickets beschikbaar of zijn alle Early Birdtickets verkocht. Wees er dus snel bij!

Cookies

We maken gebruik van cookies en vergelijkbare technieken om het gebruik van de website te analyseren, om het mogelijk te maken content van derden af te beelden, zoals ook video’s, en voor verschillende andere toepassingen. Deze cookies worden ook geplaatst door derden. Door ‘akkoord’ te klikken, stemt u hiermee in. Als u niet akkoord bent, kunt u via de knop ‘Instellingen aanpassen’ uw voorkeuren opgeven. Meer informatie…

Cookies zijn nodig om de website goed te laten functioneren. Zo wordt uw winkelmandje onthouden tijdens de bestelling en kunt u inloggen op de website.

Maar cookies zijn ook nodig om de ervaring op de website te verrijken. Bijvoorbeeld media van derde partijen, zoals video's, gaan vaak gepaard met cookies. Ook houden we statistieken bij om de site doorlopend te verbeteren.

Als laatste worden cookies ook gebruikt om informatie rond onze marketing-activiteiten, zoals nieuwsbrieven en advertenties, zo efficiënt en persoonlijk mogelijk uit te kunnen uitvoeren.

Cookie instellingen