Veelgestelde vragen


Zijn er op het moment nog coronamaatregelen van kracht?
Nee. Alle coronamaatregelen (zoals afstand houden, mondkapjes en coronatoegangsbewijs) zijn opgeheven. Wel vragen we je thuis te blijven bij een positieve coronatest of gezondheidsklachten die kunnen duiden op besmetting met corona.

Kan ik in seizoen 22-23 voor de meeste concerten weer mijn eigen stoel kiezen?  
Ja, dat kan. In seizoen 22-23 zijn de meeste concerten weer geplaceerd.

Kan ik aan de kassa een kaartje kopen op de ochtend of middag van het concert?

De kassabalie is geopend van maandag t/m zaterdag vanaf 15.00 uur tot aanvang van het avondconcert. Op overige dagen gesloten tot 1,5 uur voorafgaand aan een concert. 
Actuele openingstijden kassa >

Waar kan ik mijn jas en tas kwijt?
Rond concerten is de garderobe open, je kunt hier (gratis) je jas en tas bewaakt achterlaten. De garderobe sluit 45 minuten na afloop van het concert.

Hoe is het gesteld met de ventilatie in de zaal?
De lucht in de Grote Zaal (en de rest van het gebouw) wordt vanaf de inlaat op het dak naar binnen gezogen, gefilterd en de zaal 'ingeduwd'. Afgezogen lucht verdwijnt meteen weer naar buiten en wordt dus niet gerecycled.

Kunnen bezoekers met een beperking ook komen?
Ja, dat kan. Neem voor een rolstoelplaats contact op met onze kassa. Indien je begeleiding nodig hebt, vragen we je iemand mee te nemen.
Meer informatie over toegankelijkheid >

Is er een pauze?
Niet alle concerten hebben een pauze. Je vindt deze informatie op de pagina van het desbetreffende concert. 

Is het restaurant geopend?
4'33 grandcafé is in principe geopend van woensdag t/m zondag van 16.00 tot 0.00 uur, en bij middagconcerten vanaf 12.00 uur. Kijk op www.433grandcafe.nl voor meer informatie en om te reserveren.

Kan ik een drankje kopen?
De bar in de Entreehal en 4'33 grand café zijn alleen geopend bij concerten. Als een drankje bij je concertkaarten is inbegrepen, staat dit voor of na het concert voor je klaar. 

Wat als ik op de dag van het concert gezondheidsklachten heb?
Als je op de dag van het concert gezondheidsklachten hebt die horen bij corona, dan vragen we je om uiterlijk 12.00 uur 's middags een mail te sturen naar kassa@muziekgebouw.nl. We kunnen je ticket omzetten in een voucher of restitueren. Dit geldt alleen voorafgaand aan het concert, restitutieverzoeken na afloop kunnen we niet honoreren. Deze regeling geldt zolang de overheid isolatie of quarantaine voorschrijft bij (mogelijke) besmetting met corona.